PPP a routing problem

Milan Pikula - WWW www na fornax.elf.stuba.sk
Pátek Červen 18 14:34:33 CEST 1999

On 18 Jun 1999, Leos Bitto wrote:

W>: Ak ide o pripojenie jednej masiny, v _routovacej tabulke_ musi byt
W>: samozrejme netmask 255.255.255.255.
W>
W>Cesta s netmask 255.255.255.255 (na druhy konec PPP) tam musi byt pokazde.
W>Kdyz se pripojuje cela sit, musi tam byt navic jeste jeden zaznam, a to pro
W>tu sit. Ten bude mit jako gateway adresu druheho konce PPP (tu na kterou
W>ukazuje ten prvni zaznam s 255.255.255.255).

samozrejme, tak som to myslel, len som sa zle vyjadril. Niekde inde som tam
pisal, ze ppp dokaze fungovat pre viac masin a myslel som to v tom zmysle..

> [...]
W>: ktora sa pouziva ako adresa siete) sa netmask 255.255.255.255 NESMIE
W>: nastavit. Ono to vo vela pripadoch funguje, ale napriklad pingovat
W>: takyto interface tam nepojde, lebo linuxovy kernel NEPOSLE ICMP reply
W>: na adresu, o ktorej vie, ze je to broadcast siete.
W>
W>Mam overeno ze ten ping chodi. Rozlisujete netmasku vlastniho PPP spojeni
W>a netmask LAN? Navic 255.255.255.255 je specialni netmask, tzv. "host
W>route", a rika ze to je cesta k prave jednomu pocitaci. Tedy presne
W>to o co se jedna u klasickeho spojeni dvou modemu.

Znova opakujem, ze netmaska na zariadeni a netmaska v routovacej tabulke
je nieco PRINCIPIALNE odlisne, ako som uz pisal v prvom maili.

Mam overene ze pod Linuxom nechodi - Vam to mozno behalo na inom systeme.
Narazil som na to omylom, ked som programoval TCP/IP pre spectrum a pripajal
som ho k linuxu cez pppd s blbou maskou. Pingoval som zo spectra linux
a on neodpovedal - trvalo nam niekolko dni, kym sme nasli chybu, lebo sme ju
hladali najprv vo svojom kode.

A aby som netrepal do vetra, icmp.c, rutina icmp_send:

/*
 *      Send an ICMP message in response to a situation
 *
 *      RFC 1122: 3.2.2 MUST send at least the IP header and 8 bytes of header.
MAY send more (we do).
 *                      MUST NOT change this header information.
 *                      MUST NOT reply to a multicast/broadcast IP address.
 *                      MUST NOT reply to a multicast/broadcast MAC address.
 *                      MUST reply to only the first fragment.
 */
[...]
        atype=ip_chk_addr(iph->daddr);
        if(atype==IS_BROADCAST||atype==IS_MULTICAST)
                return;
[...]

W>: A samozrejme ping nie je jedina a zdaleka nie najdolezitejsia vec, ktora
W>: sa bez ICMP neda.
W>
W>Jasne. Ale me to ICP funguje i s netmaskou 255.255.255.255. Vazne Vam ne?

pingnite to z druhej masiny.

Na zaver este: plati pre kernely 2.0 az 2.2, na inych som to nikdy nepozeral.

	Milan Pikula

--
Milan Pikula, WWW. Finger me for Geek Code.
http://fornax.elf.stuba.sk/~www, www na fornax.elf.stuba.sk