scandisk

Milan Pikula - WWW www na fornax.elf.stuba.sk
Pátek Červen 18 15:37:57 CEST 1999

On Fri, 18 Jun 1999, Roman Mosnicka wrote:

W>Ahoj
W>jeste bych se zeptal, jestli linux v sobe ma nejake systemove
W>util, na kontrolu a defragmentaci disku, jako je treba Norton util pro
W>windows
W>
W>S pozdravem Roman Mosnicka

Toto sa spomina dost casto.

Na kontrolu sluzi fsck (konkretne napriklad e2fsck). V beznych distribuciach
sa spusta pri kazdom boote podobne ako scandisk vo windows.

Defragmentaciu pri ext2 filesysteme nepotrebujete z dovodu inteligentneho
navrhnutia ext2. Nejaka mala fragmentacia tam bude vzdy (vyplyva to z
principu ulozenia dat a naozaj to nie je zle) a pouzivanim velmi stupat
nebude. Pre placucich odchovancov dosu vsak existuje program e2defrag, ktory
dava cloveku pocit z dobre vykonanej prace a treba ho spustat raz za niekolko
rokov.

S pozdravom,
	Milan Pikula

--
Milan Pikula, WWW. Finger me for Geek Code.
http://fornax.elf.stuba.sk/~www, www na fornax.elf.stuba.sk