OT: mail routing

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Pátek Červen 18 15:44:08 CEST 1999

Predem se omlouvam za OT, snad mi pro jednou odpustite :)

Dotaz zni: definuje nejake RFC, ze by se v pripade nepritomnosti MX
zaznamu pro domenu pouzila pri dorucovani IP adresa z A zaznamu? Podle mne
je to nesmysl, ale skutecne se to zrejme v praxi deje.

Jde o to, ze provadim kontrolu mailove adresy, kterou lidi zadavaji do
formulare na webu, tak, ze si udelam dotaz na MX zaznam pro danou domenu.
Je to docela uzitecne, protoze tak odhalim dost preklepu.

Ted se mi ozval clovek, ze se nemuze zaregistrovat, protoze mu to tvrdi, ze
zadal spatny mail. Tak jsem se mrknul na jeho domenu (pokud by to nekde chtel
overit, jde o softfair.cz) a samozrejme, MX neni definovany. Jelikoz mi ale
ten clovek z te domeny psal, zkusmo jsem mu odpovedel. A svete div se, mail
odesel. MTA u me je qmail a podle logu mail odesel na IP adresu, ktera je v A
a NS zaznamu one domeny. Koukam na to jako puk :(

V RFC 974 (MAIL ROUTING AND THE DOMAIN SYSTEM) se mluvi vyhradne o MX
zaznamech.

Tak ted nevim, co si o tom myslet...

There are three kinds of lies: lies, damn lies, and benchmarks.
                                                         Jeremy Allison