OT: mail routing

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Pátek Červen 18 17:44:00 CEST 1999

Zdravim,

> Dotaz zni: definuje nejake RFC, ze by se v pripade nepritomnosti MX
> zaznamu pro domenu pouzila pri dorucovani IP adresa z A zaznamu? Podle mne
> je to nesmysl, ale skutecne se to zrejme v praxi deje.

   Nevim o tom, ze by to jakekoliv RFC definovalo, a to jsem `ta mailova'
precetl uz nekolikrat :-)  Kazdopadne naprosta vetsina postovnich programu
je ochotna dorucovat i podle A recordu, pokud MX record chybi.

> Ted se mi ozval clovek, ze se nemuze zaregistrovat, protoze mu to tvrdi, ze
> zadal spatny mail. Tak jsem se mrknul na jeho domenu (pokud by to nekde chtel
> overit, jde o softfair.cz) a samozrejme, MX neni definovany. Jelikoz mi ale
> ten clovek z te domeny psal, zkusmo jsem mu odpovedel. A svete div se, mail
> odesel. MTA u me je qmail a podle logu mail odesel na IP adresu, ktera je v A
> a NS zaznamu one domeny. Koukam na to jako puk :(

   Jako nejlepsi reseni bych videl zmodifikovat testovaci script tak,
aby nadale poustel pouze adresy s platnym MX recordem, ale v pripade,
ze nenajde MX a najde A record, oznamil uzivateli, ze ma misconfigured
mail server. Neni od veci zavadet takoveto zpetne vazby, ktere lidi
nenasilnou cestou donuti k tomu, aby si chyby tohoto druhu opravily :-)

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"Man is the highest animal. Man does the classifying."