OT: mail routing

Petr Soucek petr na ryston.cz
Sobota Červen 19 12:17:49 CEST 1999

Leos Bitto wrote:

> Michal Krause (mike na navrcholu.cz) wrote:
> :
> : Dotaz zni: definuje nejake RFC, ze by se v pripade nepritomnosti MX
> : zaznamu pro domenu pouzila pri dorucovani IP adresa z A zaznamu? Podle mne
> : je to nesmysl, ale skutecne se to zrejme v praxi deje.
>
> Presne tak. Zadne RFC to nezminuje, ale vsichni to delaji. Takze ten kdo
> to delat nebude bude sice naprosto korektni dle RFC, ale ukamenuji ho
> uzivatele protoze mu to nebude fungovat. :-)

A nejenom to. Nekterym MTA (Sendmail, mozna i dalsi) nestaci korektni MX
zaznam, musi dostat spravnou odezvu i na dotaz na A zaznam. To uz je
vubec proti RFC, ale clevek se tomu musi prizpusobit.
Tou spravnou odezvou myslim i korektni odpoved nameserveru, ze A zaznam
pro dane domenove jmeno neexistuje. Vadi, kdyz nameserver vrati odpoved
se statusem "SERVFAIL". Asi mesic jsme se s tim trapili.

Petr Soucek