OT: mail routing

Petr Soucek petr na ryston.cz
Sobota Červen 19 16:08:56 CEST 1999

Martin `MJ' Mares wrote:

> Zdravim,

>    Podle mne to proti RFC ani trosku neni. Nikdo nerika, ze se MTA _nesmi_
> na takovy zaznam zeptat. A nemyslim si, ze by bylo v poradku, aby na
> korektni dotaz nameserver odpovedel SERVFAILem...

Ale ano, klidne at se sendmail zepta, neni vubec dobre, ze nameserver
odpovi SERVFAILem, ale snad by kvuli tomu nemel odmitnout dorucit mail,
kdyz ma domena korektni MX zaznamy?

Ono tohle tema uz moc nepatri do Linuxove konference, ale chetl jsem
hlavne upozornit na to, ze i takova pricina nedoruceni mailu existuje.
Konkretne jsem se s timhle problemem setkal, kdyz byl sekundar na
Novellu a samotna domena nemela A zaznam. Pomohl mi tenkrat az dnscheck
na nic.fr. ktery tohle testuje.

Ted uz jsem na Linuxu a problemy jsou jine. Ted cekam na bind 8.21 abych
vyzkousel, jestli na nem taky funguje spoofing jako na 8.12.

Zdravi

Petr Soucek