e2fsck pri bootu chce heslo roota

Karel Volejnik Karel.Volejnik na be-net.cz
Pondělí Červen 21 02:46:34 CEST 1999

Dne Ne, 20 čen 1999 jste napsal(a):
> Jedna se o rh6.0.
> Pri startu pokud je filesystem hodne poruseny vyzaduje heslo roota. Po
> jeho zadani se pusti rootovsky shell a filesystem je mozne opravit.
> Ja bych chtel, aby heslo roota nevyzadoval, aby se rovnou pustil do
> opravovani a na vsechny dotazy si odpovedel yes.

To je trochu problem - pokud by stacilo na vsechno odpovedet 'yes', staci
pustit ve scriptu (rc.sysinit) e2fsck s parametrem '-y'. Pri slozitejsich
pozadavcich se pouziva obvykle program expect, ktery simuluje odpovedi
uzivatele (nektere programy nectou ze standardniho vstupu, ale primo z terminalu
/dev/tty).
Podivejte se do distribuce expectu, je tam priklad pouziti primo na fsck.