(off-topic) Re: REAKCIA: Neobjektivne clanky na "Svete namodro"

Lukas Horalek lin na ester.economia.cz
Úterý Červen 22 03:44:27 CEST 1999

On Fri, 18 Jun 1999, Jindra Vavruska wrote:

> pokud je zminen, tak obvykle pouze v materialech prevzatych od Microsoftu a
> spol., coz asi neni moc dobre.
>
> Snad by bylo pro propagaci Linuxu lepsi tam obcas neco fundovaneho poslat...
> napsane tak, aby to pochopil i uzivatel Windows ;-)
> Jestli se mylim, tak mi prosim vysvetlete v cem.
Hmm. Kdyby chtel uzivatel Windows chapat neco fundovaneho o Linuxu,
myslim, ze by nemel byt az takovy problem najit prislusne stranky, prip.
tuto konferenci.
Domnivam se taktez, ze mnozi Linuxovi odbornici (jak u nas tak v
zahranici) slynou neobycejne laskavym a trpelivym pristupem k problematice
a jejimu naslednemu objasnovani pro 'siroke vrstvy'.
Nicmene obavam se, ze pokud by tam nejaky takovy fundovany clanek prisel,
dost mozna se ozve nekdo (nechci si ted domyslet konkretni jmena) a
plamennym, byt neprilis bystrym ci logickym, proticlankem se jej pokusi co
nejvice rozdupat. Proc? Inu, protoze komerce. Protoze cim vic lidi,
jakkoliv demagogicky, presvedcim, ze tento system je taaakhle dokonaly
(prestoze sam alespon trochu citim, ze opak je pravdou), tim vetsi budu
mit navstevnost, tim sirsi budou usmevy stran zastupcu vyrobce onoho OS,
tim vetsi cinkot mozna uslysim v penezence...
Mozna to vidim moc drsne...ale takovy uz je zivot a vetsina lidi kolem
nas, rekl bych. A me je navysost sympaticke, ze si, sam k sobe, pohybujic
se v Linuxove komunite a delajic pod Linuxem, mohu rici - "Nejsme jako
oni!". Hrejiva veta. Ovsem, zacnu-li umirat hlady, mozna budu ochoten,
alespon navenek, zmenit nazor :).

> To on taky nedela, pokud jsem si vsiml. Reagoval jsem na neci poznamku, ze
Hmm, ja jsem si tedy parkrat vsiml, ze dela, a SvM nectu veru prilis
casto. Mozna je ted situace jina, nevim...

> "clanky o Linuxu obvykle nejsou podepsane (dd)" - bodejt by byly! Ja taky nikam
> nepisu o lecivych bylinach :-)
Co se tyce tech bylin, tak jsme dva - ja stezi rozeznam pampelisku od
sedmikrasky :)
Ale vazne - ta poznamka byla moje, ovsem dovolil bych si ji ocitovat v
delsim rozsahu, takto je ponekud vytrzena z kontextu. Cele to bylo:
"Rovnez dluzno priznat, ze se tam obcas objevi nezaujaty clanek o Linuxu,
na druhou stranu mam pocit, ze takovyto clanek obvykle _neni_ podepsan
redakcni zkratkou "(dd)"..."

Tim chtel basnik (ja) rici, ze miva obcas pocit, ze tam obcas _jsou_
clanky podepsane redakcni zkratkou (dd), ale v takovem pripade se mi kamsi
vytraci ono rovnitko mezi takovym clankem a nezaujatosti...

Nevim, nerad bych byl vseobjimajicim kritikem - nikdo pochopitelne neni
dokonaly. A treba se SvM meni, ja nevim, opravdu tak podrobne jej
nesleduji (posledni dobou prakticky vubec).
Nicmene, jak jsem jiz zminoval v poslednim prispevku - ca rok a pul stary
spor Docekal vs. Mares ohledne prohledavace Sherlocka (coz jsem sledoval
takrka osobne), a komentare pane Zajicka na News on 'Net me osobne pomerne
presne rekly, co si mam o ktere strane barikady myslet. Predesilam, ze
jsem dosti realisticky a pragmaticky clovek, hodne o informacich premyslim
a rad si je peclive overuji, nezli je vezmu 'za sve'.

Nicmene, jeste jednou na zaver - skutecne to kazdy muze videt trochu
jinak, to neni sporu.

Preji hezky den a omlouvam se za off-topic.

					S pozdravem
						Lukas Horalek,
						GTS Czech Net s.r.o