OT: mail routing

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Úterý Červen 22 11:58:02 CEST 1999

"Petr Novotny" <Petr.Novotny na antek.cz> wrote:

> Dobra, beru to zpatky. Prilis mnoho kavy :-) Zahlcuje mi to jen
> pamet DNS cache... :-)

   Jo. Pak se da taky smerovat posta staticky...

   Vetsina DNS serveru pri dotazu na MX doda nejen jmena, ale i IP adresy
prislusnych pocitacu (aspon pokud jsou v teze domene), takze se to vetsinou
zvladne na jeden dotaz. Kazdy pocitac pevne pripojeny do Internetu, ktery
prijima postu pomoci SMTP, by mel mit aspon jeden MX zaznam (prinejmensim
smerujici na sebe). Pokud ho nema, musi odesilajici MTA polozit dva DNS
dotazy (prvni na MX, druhy na vsechny informace k danemu jmenu).

> Prave naopak :-) Cetl jsem mnoho doporuceni, ze vice MX ma
> smysl jen pro rozdeleni zateze; jinak se pry doporucuje jen jedno.

   To sned ne. Vice MX ma vyznam pro rozdeleni zateze pouze v pripade, ze
maji stejnou hodnotu preference. Pokud maji ruzne hodnoty preference, pak
se jednoznacne jedna o zalohu pro pripad nedostupnosti primarniho
postovniho stroje (s nejnizsi hodnotou preference) protoze je povinost
posilat postu na stroj s nejnizsi hodnou preference pro danou domenu -
pokud je dostupny.

> Je-li stroj v siti malokdy, pak si na sebe to MX nema vubec
> zrizovat. MX zaznamy nizsi priority pry prinaseji v realnem provozu
> vic skody nez uzitku.

   Pokud jich je jen tolik, aby se vesly do jednoho UDP DNS paketu,
pokud ty dalsi stroje skutecne pro vas relayuji a pokud MX odpovidaji
topologii site, tak te skody snad tak moc nebude.

                                                        S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229