POP3 pristup k virtualni emailove domene

Jirka Mare jirka na asu.cas.cz
Čtvrtek Červen 24 19:44:59 CEST 1999

Dobry den

	Omlouvam se vsem, kteri diskutuji zaroven v konferenci o
sendmailu i zde, ze mail dostavaji podruhe. Ale na muj vcerejsi
dotaz v konferenci o sendmailu neprisla od nikoho odpoved, ktera
by muj problem vyresila a ja uz jsem zoufaly a nemohu s tim pohnout.

Mam Linux RedHat 6.0 (jsem uplny zacatecnik) a pokousim se na nem
nakonfigurovat sendmail. Potrebuji mit jednu virtualni emailovou
domenu a v ni uzivatele, ktery bude mit pristup jen k mailu pres pop3.

Postupoval jsem nasledujicim zpusobem:

1. Na pocitaci jsem vytvoril virtualni emailovou domenu pomoci programu
"linuxconf" (v menu "virtual email domain").

2. V polozce "virtual POP accounts" v "linuxconf" jsem zalozil pod touto
domenou uzivatele.

3. Precetl jsem si v napovede, ze pro POP3 pristup k virtualni emailove
domene musim nastavit v souboru "inetd.conf" toto:

     pop-3   stream  tcp     nowait  root    /usr/sbin/tcpd
/usr/lib/linuxconf/lib/vpop3d

   Nastavil jsem to a rebootoval pocitac.

Ted, kdyz poslu email na vytvoreneho uzivatele v teto virtualni domene,
tak to vypada, ze adresat byl nalezen. Ale kdykoliv se pokusim vybrat
schranku pres pop3 (zkousim to z Netscape 3.0), tak mi to hodi hlasku
"invalid usercode or password" a to i pres to, ze heslo i jmeno je
urcite
spravne. (i velikost pismen)

Jeste podotykam, ze tenhle problem se tyka JEN virtualnich emailovych
domen.
Uzivatel s adresou normalni.uzivatel na jmeno_pocitace.cz se k mailum pres
POP3
dostane bez problemu. Ale k mailu uzivatel na virtualni_domena.cz se dostat
pres
POP3 nemohu.
Pripada mi, ze by problem mohl souviset s hesly, protoze uzivatel
virtualni
domeny se po zalozeni neprida do souboru /etc/passwd. Misto toho se
zalozi
v souboru /etc/vmail/passwd.virtualnidomena.cz

		Dekuji vsem ochotnym za pripadnou pomoc

				S pozdravem

						Jirka Mares