Zurnalovy FS (off topic)

Borek Lupomesky Borek.Lupomesky na ujep.cz
Pátek Červen 25 10:40:09 CEST 1999

On Fri, 25 Jun 1999 Pilat.Vaclav na cdh.nkp.cz wrote:

> zajima mne, zdali nekdo pod Linuxem pouzivate %SUBJ%.
> Pro zajemce - v pripade diskovych poli v radu stovek GB resp. jednotek
> TB
> se pri klasickem mountovani svazku dostavame radove na dobu dnu.
> V pripade nejake havarie se svazky ocitnou v nekonzistentnim
> stavu a standarne se po nabehu OS spousti fsck... s dobou behu jeste
> delsi nez
> mount na konzistentnich svazcich.
> Solaris (aj. OS) pry disponuje zurnalem - muze nekdo z provozovatelu
> podat nejake
> zasvecene informace?

   O tomto se dlouze diskutuje na listu linux-kernel. Realita je takova,
ze zatim pro Linux journalling file system neexistuje. Nicmene se pracuje
na rozsireni ext2 aby obsahovalo tyto vlastnosti. Mimoto SGI uvolnila svuj
XFS jako open source, takze casem bychom se meli dockat i jeho.

   Bye Borek

BOREK LUPOMESKY, network administrator    University of J. E. Purkyne
WWW:       http://www.ujep.cz/~lupomesk/  Ceske mladeze 8
IRCnet:    Borek @ #usti                  Usti nad Labem, 40096
talk:      borek na rethymno.ujep.cz         The Czech Republic
PGP keyid: 298F8888                       tel: +420-602-376368
==========[ MIME/ISO-8859-2 & PGP encrypted mail welcome ]===========