Offtopic: Root - Re: rpmfind

Mira Tempir xtempir na fi.muni.cz
Pátek Červen 25 20:17:04 CEST 1999

"No Comment Group, s.r.o. / Sales Department" wrote:

> no sorry za offtopic, ale vacsinu *.rpm (napr. squid) musim instalovat pod
> rootom? napriklad pri how to pre squid som sa docital ze treba instalovat
> nie pod rootom, ale ked som to skusil rpm rical ze nevie najst nejaky subor
> (nespomeniem si aky, ale nemal k tomu pristup a malo to v nazme rpm)
>
> takze ako? instalovat len pod rootom?

dobry den,
no v zasade pri "rpm -i" potrebujes:
 - pristup k zapisu do tech adresaru, kam budou umisteny soubory z toho rpmka
 - pravo zapisu do rpm databaze (bud systemova /var/lib/rpm nebo si muzete urcit
svou)
 - pravo na to co maji delat pripadne skripty uvnitr rpmka

Drtiva vetsina RPM-ek predpoklada, ze je instaluje root, ale i jako obycejny
user si muzes instalovat bud relokovatelna rpmka nebo si muzes vyrobit rpmka,
ktera budou zapisovat treba do $HOME ( /tmp :)) ...

pekne cteni: Maximum RPM, www.rpm.org, man rpm, /usr/doc/rpm-..

|======= Mira Tempír  <xtempir at informatics.muni.cz> =======|
|http://www.fi.muni.cz/~xtempir finger: mira na mit.ascs.muni.cz |
|====== PGP fp. F299 E558 CDD9 8F0F EC5A 9973 8730 6F3F ======|