Accounting

Borek Lupomesky Borek.Lupomesky na ujep.cz
Sobota Červen 26 23:47:24 CEST 1999

On Sat, 26 Jun 1999, Petr Vodička wrote:

> zdravim
>
> potreboval bych pomoci s timto : na server RedHat 6.0 mi bezi IP masqarade a
> alinka na internet
>
> potreboval bych zjistit, kolik ta ktera IP adresa z mistni site stahla dat
> za 1 mesic
>
> Da se to nejak provest, slysel jsem neco o accounting, ale nevim nic
> blizsiho ..

   Potrebujete za a) prelozit jadro s podporou IP accountingu; b)
program ipchains(8) (ten ale mate, kdyz uz pouzivate masquerading), c)
zavest prislusna pravidla. Vse je popsano v manualove strance k ipchains,
ale pro predstavu uvadim, jak by to asi vypadalo pro pocitac za
firewallem s adresou 192.168.0.2 (predpokladam, ze sit 192.168.0.0 je na
rozhrani eth0):

ipchains -A output -d 192.168.0.2 -i eth0

   No a pak to jednou za mesic vyctete pomoci:

ipchains -L output -v

   a pripadne vynulujete pocitadla:

ipchains -Z

   Bye Borek

BOREK LUPOMESKY, network administrator    University of J. E. Purkyne
                                          Ceske mladeze 8
WWW:       http://www.ujep.cz/~lupomesk/  Usti nad Labem, 40012
IRCnet:    Borek @ #usti                  Czech Republic
PGP keyid: 287F8888 (on PGPnet keyserv)   tel: +420-602-376368
==========[ MIME/ISO-8859-2 & PGP encrypted mail welcome ]===========