=?X-UNKNOWN?Q?Re=3A_Linux_vs=2E_NT_III=2E___=28o_266%_r?= =?X-UNKNOWN?Q?ychlej=B9=ED=2C_NT=29?=

Borek Lupomesky Borek.Lupomesky na ujep.cz
Pondělí Červen 28 09:27:06 CEST 1999

On Mon, 28 Jun 1999, VP wrote:

> Linux je pry uz zase pomalejsi nez ty NT...
>
> PC Week potvrdil to co předchozí testy. Linux je méně výkonný a hlavní
> problémy jsou v architektuře - Apache Web server je hlavním důvodem
> špatných WWW výsledků http://svet.namodro.cz/go/r-art.asp?id=990626850

   No, to jsem asi spatne pochopil. Vsude psali, ze problem je v IP
stacku. Bylo to tam podrobne vysvetleno. Testovaci sestava byla takova, ze
pocitac se 4 CPU a 4 sitovymi kartami mel na kazde z nich kupu klientu,
kteri posilali pozadavky jako o zivot. No a problem je v tom, ze v sitovem
kodu je porad jeste globalni zamykani, takze se moc ty 4 CPU nevyuziji. Je
potreba predelat IP stack tak, aby zamykal jednotliva CPU. Infrastruktura
pro to uz v Linuxu je (spinlocks), takze se snad v dohledne dobe dockame
zlepseni.

   Bye Borek

BOREK LUPOMESKY, network administrator    University of J. E. Purkyne
WWW:       http://www.ujep.cz/~lupomesk/  Ceske mladeze 8
IRCnet:    Borek @ #usti                  Usti nad Labem, 40096
talk:      borek na rethymno.ujep.cz         The Czech Republic
PGP keyid: 298F8888                       tel: +420-602-376368
==========[ MIME/ISO-8859-2 & PGP encrypted mail welcome ]===========