Rizeni rodineho domu pod Linuxem

Karel Volejnik Karel.Volejnik na be-net.cz
Úterý Červen 29 07:49:24 CEST 1999

Dne Út, 29 čen 1999 jste napsal(a):

> Protokol na tohle uz existuje. Tusim ze jde o 'X10' (jaka to nahoda X10,
> X11 :-)). Bezi to na 220V, vysilac se da pred hlavni vstup el. energie
> do domu a jednotlive aktivni kusy se pripoji na zasuvky.
> Na to, ze to je hloupe zapinatko/vypinatko je to nekrestansky drahe.
> Existuje i Linuxova implementace protokolu X10, ale cenu zarizeni to
> nesnizi.

hm, to ten protokol, který jsem myslel já byl mnohem složitější. Umělo to
obousměrnou komunikaci (příslušný VLSI integráč musel být vestavěn přímo do
spotřebiče), takže se například dalo pomocí nějaké povelové ústředny ovládat
úplně všechno (třeba všechna Hi-Fi technika, bez ohledu na výrobce).

Je to asi dva roky, co jsem o tom četl ve Sdělovací technice. Byl tam detailní
popis implementace toho protokolu do obvodů od Siemense. Pamatuji se, že jsem
se divil hlavně tomu, kolik toho již vyrábějí ročně kusů (mám dojem, že to byly
statisíce).

Sorry za totální off-topic, ale je to fakt zajímavé.