Zacatecnicky dotaz - instalace noveho mailserveru

Jirka Mareš jirka na asu.cas.cz
Úterý Červen 29 09:42:29 CEST 1999

Dobry den

    Rad bych se znalych Linuxu optal na nasledujici vec:
Nainstaloval jsem Linux RH6 vcetne mailserveru, ktery byl standartne
soucasti instalacniho CD. Ted bych rad tento mailserver odinstaloval a
nainstaloval misto nej novy (Qmail).
Novy Qmail jsem si stahl z internetu. Jedna se o nekolik rpm souboru.

1. Ted nevim, jak stary mailserver odinstalovat. V man strankach jsem
zjistil, ze musim pouzit prikaz " rpm -e <soubor.rpm> ", jenze ja nevim,
jaky soubor ".rpm".  Da se nekde zjistit, ktere rpm soubory se tykaji
mailserveru a ktere tedy musim odinstalovat?

2. Kdyz jsem se pokusil odinstalovat nejake soubory, majici v nazvu slovo
"mail", tak mi to u kazdeho z nich napsalo, ze soubor is needed by nejaky
program. A ten program, co ten soubor needed, je zase needed jinym
programem, ... atd. Jak to tedy odinstalovat???

3. Po odinstalovani se domnivam, ze novy qmail nainstaluji tak, ze si
vsechny stazene soubory nahraji do jednoho adresare a napisi " rpm -i * ".
Mam pravdu? Staci to takhle?

            Za pomoc predem dekuji.

                                                                Jirka Mares