IPv6

Robert Hanzlik robi na junyks.cz
Úterý Červen 29 11:21:19 CEST 1999

Zdar a silu.

> chtel jsem se zeptat jak vypada sitova adresa pro verzy IP 6,
> prosim ne odkaz na RFC nebo HOWTO, me staci treba toto.
> IPv4 vypada takto xxx.xxx.xxx.xxx , kde xxx(8bit)-> 0-255.

Nemyslim, ze by ted uz IPv^ bylo moc aktualni, nicmene vetsinu informaci lze najit na strankach experimentalniho 6bone (www.6bone.org ci net, ted nevim). Adresa ma tvar xxxx:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx, kde libovolny pocet xxxx lze vynechat, pokud je nulovy, takze se treba dostanete do tvaru xxxx::xxxx:xxxx ci podobneho. xxxx je hexadecimalni cislo, tedy 0000->ffff. Jsou tam samozrejme segmenty pro specialni ucely atp. atp. Skutecne viz treba 6bone ci pripravovany IPv6 serial na JUNyKS serveru, ktery by mel zacit vychazet od pristiho ci prespristiho tydne.
BTW: nechce se na tom nekdo spolupodilet? Podle zaznamu vim, ze nejsem sam v CR a SR, kdo s IPv6 jiz delsi dobu experimentuje.

S pozdravem
             Robi

Robert Hanzlik - sefredaktor JUNyKS serveru - http://www.junyks.cz