eps na vice stranek

Vladimir Michl Vladimir.Michl na seznam.cz
Pondělí Červen 28 22:05:20 CEST 1999

Richard Bouska <xbouska na infima.cz> writes:

> Dobry den.
>
> Nevite nekdo o zpusobu jak (v linuxu) vytisknout velky obrazek v eps.
> Potreboval bych ho rozdelit na nekolik A4 a ty potom slepit.
> Nenasel jsem vsak zadny program ktery by umel jednu logickou stranku
> rozdelit na vice fyzickych.

O zadnem programu nevim, ale da se to udelat rucne. Ze zacatku eps
z hlavicky
%BoundingBox: levydolni_x levydolni_y pravyhorni_x pravyhorni_y
se da zjistit obdelnik, ve kterem je obrazek (souradnice [0, 0] v levem dolnim
rohu). Udaje jsou v PostScriptovych jednotkach (1/72 palce).
Rozmery A4 jsou

PAPERSIZE    X"         Y"         X cm      Y cm
a4           8.26389"   11.6944"   20.9903   29.7039

tedy asi 595x842 PostScriptovych bodu. Ted si staci puvodni obdelnik rozdelit
na potrebne obdelniky, udelat tolik kopii souboru na disk
a do kazdeho dopsat orezani (nejlepe nekam na zacatek) pro konkretni obdelnik
pomoci kodu:

newpath
levydolni_x levydolni_y moveto
595 0 rlineto
0 842 rlineto
-595 0 rlineto
closepath
clip

Pak uz staci kazdy vytisknout na samostany papir.

Priklad:
%BoundingBox: 0 0 1000 840

Udelam dve kopie
x1.eps
x2.eps

a vlozim kody x1:
newpath
0 0 moveto
595 0 rlineto
0 842 rlineto
-595 0 rlineto
closepath
clip

x2:
newpath
595 0 moveto
595 0 rlineto
0 842 rlineto
-595 0 rlineto
closepath
clip

Vice o vyznamu PS prikazu muzete najit treba v

        http://www.penguin.cz/~michlv/software/postscript-ps.tgz

*  Name:    Vladimir Michl           Student of Palacky University   *
*  E-mail:  Vladimir.Michl na seznam.cz                                 *
*           Vladimir.Michl na mujweb.cz - home modem                    *
*  Web:     http://www.inf.upol.cz/~michlv                           *
*  Tel:    +420/68/5391545                                           *
*           068/5391545                                              *