Restart bindu beziciho pod ne-rootem

Středa Červen 30 12:46:00 CEST 1999

On Tue, 29 Jun 1999, Petr Novotny wrote:

> Spoustim bind s parametrem -u named (specialne vytvoreny
> uzivatel). Bezi to v pohode, ale mam problemy ho restartovat po
> zmene zony:
>
> 1. ndc restart mi ho znovu nahodi beziciho pod rootem

ndc zrejme novy bind nastartuje bez opsnu, ktere melo to stare

> 2. kill -SIGHUP si stezuje, ze nemuze vytvaret nejake soubory v
> /var/run (co je sakra vubec /var/run/ndc?)

spis /var/run/named?

vtip je v tom, ze -u funguje tak, ze se named spusti jako root, provede
privilegovane akce, jako bind na port 53, zapis pidu do /var/run apod.
a pak se nevratne (kdyby se slo vratit, tak by to zasadne zpochybnilo
vyznam celeho -u) prepne na zadaneho uzivatele; jenze pak ma problem, kdyz
se po SIGHUP snazi znovu inicializovat