DHCP a BOOTP

jan.hreho na st.sk jan.hreho na st.sk
Pondělí Březen 1 07:47:48 CET 1999

Zdravim vsetkych a prajem pekny cely tyzden.

Cez vykend som trochu studoval manualy k programu dhcpd a dosiel  som k
takym zaverom:
1. Pri protokole DHCP je mozne zadat rozsah adries, ktory ma byt
pridelovany
2. Pri protokole BOOTP zadavam v kofiguracnom subore (okrem inych veci)
dvojicu HW adresa eth karty a IP adresa, ktora ma byt pridelena.

A tu su moje otazky.
1. Je mozne pri DHCP protokole explicitne povedat, ze eth karta s tou a
tou HW adresou bude mat pridelenu presnu IP adresu?
2. Je mozne pri BOOTP protokole povedat, programu dhcpd aby prideloval
len urcity rozsah IP adries, neyavisle od HW adresy eth karty.

Mozno sa vam zdaju otazky trochu divne ale v pripade prvej myslim na to,
ze ako administrator by som vzdy vedel, ze ktore PC ma aku adresu a pri
zmene IP adries by som nemusel behat po budove a menit casti pocitacom
IP adresy, ale urobil by som to pri svojom PC.
Pri druhej otazke mi ide o to, ze ak mam nejaku mensiu podsiet napr. pre
32 compikov, ale mam ich na sieti 40, pricom viem, ze naraz ich nebude
fungovat viac ako 25 (je to cisto hypoteticka uvaha) nemozem pouzivat
pridelovanie IP adries systemom HW adresa - IP adresa. Pocitam pritom s
tym, ze bootovaci subor by bol rovnaky pre vsetkych 40 comp.

Prva otazka vychadza z reality, druha je skor hypoteticka (kto by si
mohol dovolit v danej chvili vyuzivat zo 40 comp len 25?!).

Dakujem za odpovede a prispevky.
								Jan
HREHO