Zavislosti v RPM

Michal Choura xchoura na hpk.felk.cvut.cz
Úterý Březen 2 12:34:45 CET 1999

On Tue, 2 Mar 1999 jan.hreho na st.sk wrote:

> Chcel som nainstalovat novu verziu mrtg, ale k tomu som potreboval
> novsiu verziu Perlu. Pomocou rmp som odinstaloval staru verziu Perlu
> (verzia 5.004-2). Novsiu verziu perlu som siahol v podobe *.tar.gz.

Doporucuji podivat se na ftp://contrib.redhat.com/libc6/i386/perl-*,
pripadne na ftp://rawhide.redhat.com/. Prima instalace z tar.gz je
zbytecna a navic nesystemova, jak je videt dale.

> Podarilo sa mi ju aj skompilovat, ale problem je v tom, ze cez rpm
> nemozem doinstalovat ziadny program, ktory pouziva perl (ani mc). Vie mi
> niekto povedat, kde sa vytvaraju zavislosti pre rpm subory a ako tam mam
> doplnit, za perl je uz nainstalovany? Za odpovede dakujem.

Seznamy zavislosti si RH uklada do binarni database v /var/lib/rpm/. Ale
doplnovat tam neco rucne bych nedoporucoval:-), takze asi
nejrozumnejsi cesta je rici rpmku, aby na zavislosti nebral ohled. Tedy ve
Vasem pripade

# rpm -i --nodeps mrtg-*

Ale opravdu by bylo lepsi si nainstalovat perl z rpmek, muzete napr.
narazit na to, ze rucne instalovany perl bude v /usr/local/bin, zatimco
rpmkovy je v /usr/bin a podobne...

(mc)

--
Michal Choura          mailto:xchoura na fel.cvut.cz
                       http://cs.felk.cvut.cz/~xchoura/