Problemy s HDD fy Western

Nathan L. Cutler livingston na iol.cz
Úterý Březen 2 23:09:06 CET 1999

On Mon, Mar 01, 1999 at 09:24:44PM +0100, Stanislav Meduna wrote:
> On 1 Mar 1999 08:42:48 +0100, Mazac Marcel wrote:
>
> : Tento problem neni ojedinely. Problemy jsou s disky 1.2 GB, 1.6GB, 3.2GB.
> : TO jsou kapacity, ktere jsme uz odrovnaly a ne po 1 kuse. Minimalne po 3.
> : Asi existuje chyba bud v linuxu, nebo v HDD, ktera neni zdokumentovana.
>
> AFAIK ide o problem, ktory WD dokonca priznal. Typicky
> symptom su vadne bloky pribudajuce od konca disku a ma
> to suvislost s tym, ze disk povolil vystavit hlavicky
> este kym bol poriadne roztoceny. Pokial sa takyto
> disk stretol s pocitacom, ktory bootuje dostatocne
> [...]

Dovoluji si pridat svou osobni zkusenost s diskem WD Caviar 1.2 Gb. Po par
mesicich provozu jsem slysel desivy zvuk od disku a pak problemy (Seek error
atd.). Po opakovanych fsck se problem stabilizoval a omezil se na poslednich
zhruba 150 Mb. Vyresil jsem to tak, ze jsem tech poslednich 150 Mb dal do
samostatne partisny, a tu s uspechem pouzivam jako swap.

Mimochodem s diskem WD Caviar 1,0 Gb koupeny ve stejnou dobu (asi pred 2
rokama nebo kdy) zadny problemy.

Tolik moje zkusenosti.

Nathan Cutler