utok na fw ?

Petr Cech cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Čtvrtek Březen 4 09:47:19 CET 1999

Miroslav BENES napsal:
> Preji dobry den !
> HW : 486/100, 32 MB , 2.1 GB, 3x 3COM 3c5x9
> SW : mix RH4.2 + Debian 2.0 (?) + 2.1.126
>
> Problem1 : Pri prihlasovani z vnitrni site terminalem (TTerm pro) se
> vzdycky hlasim na svoje jmeno a pak si prikazem su povolim prava
> roota. Ted to ale zahlasi po zadani hesla :
>
> su: cannot set groups
hmm. neni to nejaka chyba v 2.1.126 ? nebo jenom mlzim.
> [...]
> posledniho pul roku nemenili. Je to priznak nejakeho utoku, chyba hw
> nebo neco jineho ?
>
> Problem2 : Krome roota jsou nadefinavani 2 uzivatele. Oba maji v
> /home svoje domovske adresare :
>
> [root na fw-tenez /root]# cd /home/
> [root na fw-tenez /home]# ls -l
> total 2
> drwxrwxr-x   2 root     root         1024 Feb 12 12:02 benes
> drwxrwxr-x   2 root     root         1024 Feb 12 12:02 servis
> [root na fw-tenez /home]#
>
> Je normalni, aby mel "bezny" uzivatel nastaven vlastnika sveho
on je to bezny uzivatel? Nema nahodou UID==0? Pak se dle passwd nalezne prvni
vyskyt tohoto UID (a to byva root).
> Dalsi podivne chovani je pri vypisu obsahu :
>
> [root na fw-tenez servis]# cd /home/benes/
> [root na fw-tenez benes]# ls -l
> total 0
> [root na fw-tenez benes]#
>
> Pritom v okne mc vidim 6 souboru (.bashrc atd.) na svoje jmeno s
> pravy 664. Jak je mozne, ze root nevidi soubory prikazem ls, kdyz mu
> je ukaze mc ?
to je normalni. Soubory zacinajici . (teckou) se interpretuji jako
neviditelne. Zkuste ls -A
> Problem3: Prohlizel jsem logy, ale nic zvlasniho nevidim. Snad jenom
> tohle :
>
> secure.2 :
> Feb 15 06:55:07 fw-tenez login: FAILED LOGIN 1 FROM (null) FOR root,
> Authentication failure
spatny heslo ?
> secure.3 :
> Feb 12 12:24:04 fw-tenez login: FAILED LOGIN 1 FROM (null) FOR root,
> Authentication failure
dtto.
> Oba soubory jsou male a obsahuji pouze tuto hlasku. Zarazi me hlavne
> "FROM (null)" - co to znamena ? Kdyby to bylo z terminalu, bylo by
> tam snad FROM tty1 nbo neco podobneho, ne ?
hmm. Kdo umi pam?
				Petr Cech
--
 /    mailto: cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz    \
|   PGP: finger cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz	|