Antivirus pro prichozi postu

Marek Kubita kubitovi na mbox.lantanet.cz
Čtvrtek Březen 4 00:05:23 CET 1999

On Wed, Mar 03, 1999 at 05:07:57PM +0000, Vladimir Jirasek <vladimir.jirasek na ccg.cz> wrote:
> Ja jsem myslel i neco obecneho, co by bezelo na UNIXUu a cskera posta by
> sta na tento proces a ten by po kontrole ppostu posilal dale.

Neco takoveho pred casem nabizel McAffee, jmenovalo se to tusim Webshield,
byla to proxy s antivirovou kontrolou pro HTTP, FTP a SMTP s pribalenym
linuxem snad od Caldery.  Dival jsem se jen zbezne na dokumentaci, zdalo
se mi, ze by bylo trochu problematicke pouzivat tuto proxy zretezenou mezi
jinymi firewally/proxy/postovnimi servery. Ale bylo to cca. pred rokem a
pul, mozna se od te doby Webshield vylepsil.

> Mozna, ze je to moc direktivni, ale takhle to ve velkych organizacich
> chodi. Je treba se maximalne chranit.

Obcas je za tim spis alibismus - muze byt pohodlne spolehnout se na
centralni antivirovy server na firewallu. Potiz je v tom, ze tyto produkty
nemuseji zvladat vsechny metody komprese a nemohou kontrolovat zasifrovane
prilohy, takze stejne musite instalovat antiviry na lokalnich stanicich
(obzvlaste pokud maji disketove mechaniky).

--
                           home: kubitovi na mbox.[lantanet.]cz
Marek Kubita               http://kubitovi.lantanet.cz/