suEXEC a vlastnictvi souboru

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Úterý Březen 9 15:31:33 CET 1999

Zdravim,

mam nasledujici problem. Potrebuji, aby CGI script behal pod urcitym UID/GID.
Konkretne jde o to, ze se urcita data distribuuji pomoci mailu a CGI scriptu
(mailem se data poslou v zip fajlu, CGI script slouzi k autentizaci a k
finalnimu umisteni dat ze zipu). Zaroven se jina data na server dostanou pres
FTP. Proc tomu tak je neni treba rozvadet, snad postaci vysvetleni, ze
privilegovanejsi uzivatel pouziva FTP a ti obycejni pak mailovou distribuci.

Cely problem pak spociva v tom, ze data umistena pomoci CGI maji jineho
vlastnika nez ty z FTP, coz vede k tomu, ze se k nim neda navzajem
pristupovat pomoci PHP, ktere bezi v safe modu.

Proto me napadlo, ze bych pouzil suEXEC tak, aby CGI script bezel pod stejnym
uzivatelem, jako je ten FTP pristup. Jenze jsem zase narazil na jine omezeni:
ja totiz nechci, aby si uzivatel mohl umistovat vlastni CGI scripty a proto
to CGIcko nesmi vlastnit. Jenze to zase nespolkne suEXEC.

Do suEXEC wrapperu se mi nechce sahat, mel by nekdo nejaky napad, jak to
cele vyresit?

Diky