routovani verejnych adres na linuxu (oprava)

Radoslav BENDIK bendik na sophia.dtp.fmph.uniba.sk
Úterý Březen 9 21:16:47 CET 1999

On 5 Mar 1999, Jan Satko wrote:

> tak ci tak, staci mat zapnute ip-forwarding (samozrejme zabudovane v
> kerneli) a linux kludne routuje. ziadny gated ani rip ci ospf na obycajne
> routovanie netreba.

Zdravim,

mam taku poznamku, co sa tyka handlovania ICMP redirect paketov.

Kernel 2.0.x: ak je zapnuty ip_forward, tak defaultne sa ICMP-redirect
ignoruje. Asi sa implicitne rata s tym, ze na routri bude bezat nejaky
routovaci demon (linux/net/ipv4/icmp.c) -- ak nebezi, tak potom je
routovanie pomerne neefektivne.

Zmenit sa to da nadefinovanim CONFIG_IP_DUMB_ROUTER - ale v menuconfigu o
tom nie je ani zmienka (co sa mi moc nepaci), treba to spravit rucne
(linux/include/linux/autoconf.h).

Kernel 2.2.x: aj ked sa tam podobne ako v 2.0.x pise:

linux/net/ipv4/icmp.c:165:
 *  4.3.3.2 (Redirect)
 *   MAY ignore ICMP Redirects if running a routing protocol or if forwarding
 *     is enabled on the interface (OK -- ignores)

zda sa, ze ICMP redirect sa spracovava vzdy.

Mohol by mi niekto objasnit, preco je to tak (2.0 vs. 2.2)?

--bye,
	rado b
|     /""\     /  _/       e-mail    Radoslav.Bendik na st.fmph.uniba.sk     |
|    ( (_/    /    \       web   http://www.st.fmph.uniba.sk/~4bendik     |
|     \ ado  (   __/endik, student 5ftf, MFF UK Bratislava, Slovensko     |
      /