sandmail 1 minutu ceka.

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Čtvrtek Březen 11 11:04:23 CET 1999

> Send reply to:  linux na linux.cz
> To:             linux na linux.cz
> Date sent:      Wed, 10 Mar 1999 23:00:26 +0100
> From:           Jan Urbanek <urbanekx na mbox.vol.cz>
> Subject:        Re: sandmail 1 minutu ceka.

> Dobry den,
> RedHat 5.1
> no v /etc/hosts je
> 127.0.0.1     localhost          localhost
> coz je spravne, myslim.

Nevim, jestli sendmail nechce alespon dvojslozkove jmeno (treba
localhost.localdomain) - jinak to mozna nepovazuje za plne~ kvalifikovane
jmeno a snazi se o nejaky resolving. Ten pocitac vubec neni pripojen do
site? Nema ani sitovou kartu? Problem je v tom, ze sendmail s timto
pripadem prilis nepocita a ani nevim, jaky jednoduchy mailer Vam doporucit,
pokud chcete pouze lokalni dorucovani (na to je sendmail preci jenom
zbytecne velka paka). Pokud je ten pocitac nezasitovany, melo by pomoci
smazat v /etc/nsswitch.conf v radku hosts: polozku dns. Jenomze pak by Vam
zase nechodily URL se jmeny v Netscape...

---------

Doma mam pocitac bez site, ale se sitovou kartou (obcas ho nekam dovezu
a do site zapojim) a tam mam nastavene jmeno pocitace v (tusim)
/etc/sysconfig/network a v /etc/hosts mam neco jako

192.168.1.1    jmeno.domena.cz  jmeno

(kdyz tech 192.168.1.1 je IP adresa pocitace). Cili to je dalsi mozne
reseni. Podobne to muze vypadat v nejakem intranetu. A pokud ten pocitac
pouzivate jako dial-up klienta, tak by to take melo fungovat. Cili
vymyslete si nejake jmeno pocitace (vcetne domeny) a dejte ho jak do
/etc/sysconfig/network, tak do /etc/hosts (v patricnem formatu pro oba
soubory).

---------

Pokud je pocitac pripojen do Internetu, musi mit pridelenou IP adresu,
a mel by mit domenove jmeno a melo by existovat obousmerne mapovani pomoci
DNS: jmeno <-> IP adresa.

> ten gethostbyname tam vubec neni. ale je tam neco jako
> "127.0.0.1/tlocalhost/tlocalhost"
>
> To "t" tam ma byt?

Pokud tam byl \t, tak ano (je to symbolicky zapis pro tabelator).

> [...]
>
> taky se me to povedlo presmerovat do souboru a je tam strasne moc vypis
> "close(CISLO 255 az 3)                  = -1 EBADF   <Bad file
> descriptur>
> a u ty pause()               = ? ERESTARTNOHAND <To be restarted>
> ---SIGALRM <Alarm clock> ---
> mam takovej pocit ze to bude mit neco spolecnyho s alarm<60> o 3 radky
> vis.
>
> No ptal jsem se na to jednoho cloveka a ten rikal, ze nevi proc pouzivam
> sendmail, kdyz to nepouzivam, je to jen
> presmerovac a kdyz ja mam jenom jednu schranku a vybiram Netscapem, tak

   No pokud neprijimate postu zvenci pomoci SMTP, tak ten sedmail nemusi
bezet. Ale pak bude stejny problem timeoutem pokud zkusite neco poslat
lokalne. Cili je lepsi sendmail nespoustet, ale mit osetren lookup jmena
vlastniho stroje, aby k tomu timeoutu nedochazelo. Pokud se pripojujete
Netscapem na nejaky server a ctete a posilate postu pres nej, staci mit
v Netscape nastavene pouze adresu POP serveru (prichozi posta) i SMTP
serveru (odchozi posta) na ten server a lokalni postu vlastne
nepotrebujete.

> Nevim, nejsem zadnej spravce ( jenom sam sebe :-)), takze to nedovedu
> posoudit, ale kdyz to nejede tak me to strasne irituje.

   Nastavit, aby se sendmail pri startu nespoustel, lze v RedHatu programem
ntsysv (pozor je potreba zrusit nastaveni LANG a LC_ALL, jinak nefunguje).

> Pane Kolar, nerozumim ty zelve, asi sem natvrdlej :-) .

   Kdyz ten vypis minutu stoji, tak mate cas se podivat, ktere volani
systemu asi zpusobilo tu pauzu (nemusi to byt nutne to posledni).

                                                      S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229