Programovani pro X

Tomas Kouba kouba na fzu.cz
Pátek Březen 12 10:08:14 CET 1999

On Thursday, March 11, 1999 6:04 PM, Petr Novotny
[SMTP:Petr.Novotny na antek.cz] wrote:
> Dobry den,
>
> rekneme, ze bych rad napsal nejakou vetsi aplikaci pro X, nejspis v
> C++.
> 1. Muzete mi prosim poradit vhodnou literaturu (moznost nakupu pres
> internet vitana, anglictina neni na prekazku)?
> 2. Pro vetsi projekt je asi potreba nejaka knihovna, ktera dela
> cudliky apod., ze ano? Je takovahle knihovna nejaky ten

Zkuste se podivat na http://www.troll.no, knihovna Qt. Neni GPL a
pokud chcete prodavat musite i koupit (cca 1000$), ale pak lze
vlastni program prelozit i pod Win32.

> 3. Existuji nejake knihovny, ktere ujednocuji kresleni na monitor a
> tisk? Jak vlastne resi aplikace tisk - generuje PostScript, nebo
> generuje neco presne podle tiskarny, nebo jak?

Generuje se PostScript na stranku ne na tiskarnu. A myslim, ze prave
Qt to trochu resi.

> (Jsem C++ programator, ale zatim jsem psal hlavne pro Win32. Takze
> bych si rad udelal jasno v tom, zac je v iXech pernik.)

Malo penez, hodne prace a malo dokumentace nebo i hodne penez a malo
prace s dobrou dokumentaci. Lze zvolit nejen ciste Qt ale i KDE.

Arci

PS O GTK vim, ale neznam a jsou tu jini, kteri odpovedeli.