Linux a CP1250

Zuber Martin zuber na kotr23.ost.skoda.cz
Úterý Březen 16 11:39:40 CET 1999

> Mam taku kacirsku otazku.
> Bol by velky problem naucit linux (hlavne Xfree) diakritike
> v CP 1250 ako pouzivaju Windoze?
> Aby ste ma pochopili. Nemam nic proti
> 8859-2 ale pocet fontov v kodovani (ci uz Type1 alebo
> True Type) 1250 je >>>>>>>> (ovela vacsi) ako 8859-2.
> A okrem ineho by odpadli problemy s prekodovavanim
> dokumentov. .... atd atd.
> Nikto sa zatial nad tym nezamyslal?

-- omlouvam se za toho prazdnyho maila, ujela mi ruka

Jenom takova poznamecka: Zavedenim CP 1250 si sice pomuzete (a navic mozna jen
docasne), na druhou stranu CP 1250 je bastl (stejne jako KOI-8, br. Kam, Latin-2
a spol), ktery neodpovida normam (nehlede na predpokladany prechod na Unicode).

Pravda je, ze fontu (ceskych) je asi mene nez pro CP 1250. Ale na druhou stranu,
pokud mate Adobe fonty, pak by snad mely bezet bez problemu i pro ostatni
systemy. Navic TrueType fonty nejsou zadny zazrak (Times New Roman byl snad
dokonce byl hlasen za jedno z nejhure zbastlenych pismen).

Nad timto problem se tu jiz kdosi zamyslel nekdy kolem vanoc. Po objasneni
ucastniky konference dosel k zaveru, ze normy je dobre dodrzet, protoze jinak by
jsme se vratili zpet do dob MS-DOSu, kdy kazdy si delal cestinu, jak ho napadlo.

							Martin Zuber