predavane parametry pppd

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pátek Březen 19 11:33:33 CET 1999

linux na brno-city.cz (Milan Plsek) writes:

> Po dukladnem cteni HOWTOs, zkouseni a hledani v archivu jsem neprisel na
> drobnost pri spousteni pppd. Po pripojeni uzivatele na nas dialup RH5.1
> server a jeho prihlaseni se spusti /usr/sbin/pppd -detach a nacitaji se
> /etc/ppp/options. Skripty /etc/ppp/ip-up a ip-down neexistuji, takze by
> snad mel brat v uvahu jen /etc/ppp/options.
>
> Problem nastava v nastaveni netmask, protoze se nerespektuje nastaveni v
> options a rozhrani ppp0 dostane 255.255.255.255 jako masku. IP adresa je
> pridelena na 10.5.0.1. Muj /etc/ppp/options vypada nasledovne:
> 38400
> [...]

Netmaska 255.255.0.0 na dvoubodove siti? To je ponekud
zbytecne. Myslim, ze pppd si netmasku inteligentne nastavi na
255.255.255.255.

A default GW nefunguje? Zkuste traceroute. To, ze default GW je jeho
vlastni adresa muze totiz byt v poradku. Pocitac muze zjistit, ze je
na point-to-point lince a posilat ty pakety jednoduse na druhou
stranu. Zvlaste v pripade, ze druha strana nema pridelenou adresu,
ktera by odpovidala te lokalni - napr. unnumbered interface.

Brno, Czech Republic