Jak funguje esound u programu ktere ho nepodporuji

Petr Tesarik tesarik na petr.lupa.cz
Pondělí Březen 22 18:30:28 CET 1999

Dne Mon, Mar 22, 1999 at 03:13:58PM +0100, Šputa Richard napsal:
> Zajimalo by mne jak funguje esound
>
> Jak esound obalamuti program ktery otvira /dev/dsp (program neupraveny
> pro esound) aby otevrel jine zarizeni?
>
> A jak je mozne ze pri tom neni treba patchovat jadro?

Hmmm, nevím přesně, ale mám dojem, že používá nějakou proměnnou
prostředí (LD_PRELOAD?, z hlavy nevím, jak se přesně jmenuje), kterou
používá dynamický linker a před libc nahraje ještě jinou knihovnu,
která má mírně změněnou definici funkcí open, read, write, možná ještě
něco, takže veškeré přístupy na /dev/dsp? přesměruje na Esound.

BTW ta proměnná se z bezpečnostních důvodů ignoruje u setuid programů,
takže u těch to asi nefunguje... Ale koho to trápí, co? :-)

bye,
--
Petr Tesarik
Tel: +420 602 575294		http://www.lupa.cz/