Linux vs. FreeBSD

Petr Šnajdr Petr.Snajdr na seznam.cz
Pondělí Březen 22 21:37:56 CET 1999

On 20 Mar 1999, Cejka Rudolf wrote:

> * Jak rychla je funkce fsync() na Linuxu?
>   (A synchronni zapis na disk.)

No nic moc, mozna jeste hur. Musel jsem si
sam trochu upravit jadro (prizanavam se na
rovinu,mensi quick&dirty uprava v ext2 kodu :)),
ale bez nej byl treba SQL server dost
pomaly. Treba Checkpoint trval asi minutu az dve
(po uprave tak do dvou sec.) Ta uprava nebyla
vubec idelani,ale co clovek nadela... :-((

> * Jak rychla je funkce fsync() na ostatnich systemech?
>   (A synchronni zapis na disk.)

No ja bych pridal jeste jednu vec, ktera mi na Linuxu
vadi, ext2 neni spatny FS,ale nekdy je s dovolenim
k zlosti. Mam pocit, ze snad SGI uvadi, ze
neni problem pracovat s tisici (miliony) soubory
v jednom adresari. Nezkousel jsem to, ale kdyz
obcas prijde trochu vic posty a dam ls pres /var/spool/mqueue
s vice jak 20 000 soubory,muzu si jit dat kafe.

Srovnani maji nejaky smysl, ale IMHO lepsim
resenim je zacit z uplne jineho konce a to
od toho k cemu dany system vubec chci pouzivat.
Pak mohu premyslet dal.

--
  S pozdravem
          Petr Snajdr