Nefunkcne ppp, ISP pouziva NT server

Frantisek Rysanek xrysf03 na eunet.cz
Úterý Březen 23 11:00:06 CET 1999

> Mar 15 04:25:20 jhpc pppd[445]: pppd 2.3.3 started by root, uid 0
> Mar 15 04:25:36 jhpc pppd[445]: Serial connection established.
> Mar 15 04:25:37 jhpc pppd[445]: Using interface ppp0
> Mar 15 04:25:37 jhpc pppd[445]: Connect: ppp0 <--> /dev/modem
> Mar 15 04:25:43 jhpc pppd[445]: Serial line is looped back.
                                  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Ted honem nevim, kde presne zacina PPPD logovat - zda pred startem
chatscriptu nebo az po nem. Rekl bych, ze se to o chatscript ani
nepokusi a zahlasi to loopback. Proto bych doporucoval udelat, co
uz tu nekdo navrhl: vezmete si nejaky terminal (minicom, kermit,
NC, M602, nebo treba hypertrm pod w95), napojte ho na port s
modemem, zkuste AT (modem by mel odpovedet OK), a pak mu dejte

  ATE0
  AT&W

Modem by mel na oboje odpovedet OK, a vlastne to AT&W uz byste
nemel videt, az ho budete tukat. AT&W zapise konfiguraci do
NV-RAM, takze pri resetu modem bootne rovnou do spravneho
nastaveni.
Pokud v pripoj.chat pro reset pouzijete ATZ (jak uz to tam mate)
a nikoli AT&F (proste to tam nepridavejte) a nikde dal mu nedata
ATE1, tak by tenhle problem mel zmizet.
Parametr ATE1 je u modemu proto, aby se pripadna lidska obsluha
mohla lepe orientovat.

Pokud je to tak, ze chatscript probehne, modem se spoji, ale v
okamziku, kdy by melo nabihat PPP, to udela tuhle vec, tak je
to nanejvys podivne - znamenalo by to nejspis remote loopback...
ale jsem presvedcen, ze toto neni Vas pripad.

Dale, jak opet nekdo navrhoval, zkuste maximalizovat upovidanost
debugovacich hlasek. To se dela parametry
debug
kdebug 7
Muzete je zapsat treba za sebou na prikazovy radek PPPcka,
tedy IMO takto:

  pppd debug kdebug 7

On by asi stacil kdebug 1, sedmicka vypisuje i obsah paketu
obema smery... takze bacha, v pripade uspechu vam zacne
brutalne rust log. Taky si muzete v syslogu udelat samostatny
log na PPPcko, jak opet uz navrhl nekdo jiny v odpovedi na Vas
posledni e-mail.

Pokud ani s temito parametry nevyleze do logu jediny naznak
pokusu o PPP, je ten loopback zrejme detekovan driv, nez
si vubec Linux sahne na modem.

Frantisek Rysanek