FastCGI

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Úterý Březen 23 19:16:51 CET 1999

Dne 23. 3. 1999 Petr Krenzelok napsal:

> zkousel uz prosimvas nekdo techniku FastCGI? Pokud ano, docela by me to
> zajimalo, zatim jsem nasel pouze info na www.fastcgi.com.

Zkousel, asi pred rokem. Prislo mi to tehdy na vytizenejsim serveru mirne
receno nestabilni. Jaka je situace dnes, nevim.

> Jak je to s pravy danych scriptu? Neco jako CGI a suexec? Moc do toho
> nevidim ....

Za normalnich okolnosti behaly FastCGI scripty pod stejnym UID/GID jako
Apache. Jestli se na ne vztahuje SuEXEC nevim, ale spis bych tipnul, ze ne.

> Musi dane prostredi nejak to FastCGI podporovat? Chtel bych napriklad
> pouzit jazyk zvany REBOL, CGI funguje v pohode, tedka jde o to, co by
> dany jazyk musel podporovat, aby dokazal vyuzit vyhod FastCGI.

Podpora musi byt. Existovala urcite pro C, Perl a Javu a ted uz i pro Python
a Tcl. Komunikace mezi scriptem a modulem je tusim resena po TCP/IP a jeste
byl pouzit nejaky specialni rezim vstupne vystupnich operaci (tusim, ze tomu
rikali safe io nebo obdobne). Pokud se vyznate v C, zrejme by mohlo jit
vytvorit vlastni rozhrani k libovolnemu jazyku na zaklade ceckove knihovny
(paklize ovsem dany jazyk podporuje uvedene vlastnosti).

Poznamka: vse co jsem napsal platilo pred rokem, od te doby jsem vyvoj
FastCGI nesledoval, ale snad se to nejak rapidne nezmenilo.

S pozdravem