partition linux na SGI disku

Honza Pazdziora adelton na informatics.muni.cz
Středa Březen 24 19:10:20 CET 1999

On Sat, Mar 20, 1999 at 04:29:06AM +0100, Martin Patka wrote:
> Zdravim,
>
> prosím, je tu někdo, kdo by poradil, jak se dá na SGI Indy rozdelit
> disk (bud fx.stand, nebo linuxovým fdiskem) - nejradeji celý disk
> pro linux, ale tak, aby tam zůstali ty důležité oblasti (volume
> header & pod. - vse, co je potreba pro efs)

Moment, chcete teda efs nebo pouze ext2fs?

> Nějak jsem nepochopil tu Indy-hierarchii.  Program fx.stand mi vubec

Priklad

part  type       cyls             blocks          Megabytes   (base+size)
  0: efs        8 + 3053       2584 + 986119        1 + 482
  1: raw     3061 + 253      988703 + 81719       483 + 40
  8: volhdr     0 + 8             0 + 2584          0 + 1
 10: volume     0 + 3314          0 + 1070422       0 + 523

znamena, ze 8 je volume header (doporucuji nechat) a 10 je cely
volume, 0 a 1 jsou partitiony. Cili muzete udelat to, ze zrusite
napriklad ten swap a tu efs partition roztahnete od 8 az do konce.
A sem pak nasmerujete installer HardHatu.

> nenabizi uzivatelske oblasti, a kdyz to zkusim linuxovym fdiskem, tak

Linuxovym fdiskem na SGI volumovany disk ne.

[...]

> A jeste jednu trosku off-topic otazku - ten Indy, co mame, ma jen
> 32 MB RAM a linux "jede" porad ve swapu. Jake pameti jsou
> potreba pro rozsireni (zkousel jsem obycejne bezparitni SIMM,
> ale ty mu nejak "nechutnali"). Je potreba paritni, nebo ECC, nebo

Museji byt 70 ns, tady to chodi OK (ale spatne se shaneji).

 make vmlinux.exe			-- SGI Visual Workstation Howto