Problem ze zvukovou kartou

Ferdinand Prantl prantl na praha1.ff.cuni.cz
Čtvrtek Březen 25 13:46:00 CET 1999

  Mam SoundPro taky integrovanou na bordu s TXPro chipsetem.

  Windows 98 nainstaluji podporu 2 zvukovek - Windows Sound System
  a SB 16 (z nich jsem opsal IRQ, ...). S temi udaji jsem v RH 5.2
  pres sndconfig zvukovku rozbehl jako WSS. Pak jsem ale pridal
  do kompu SCSI a ouha - zabral IRQ WSS a Linux prehozeni IRQ
  nesezral. Pozor na jadra 2.1 a 2.2 - wss.o ma jinak parametry
  a nastaveni je nutne doklofat rucne.

  Kompatibilita se SB ma mouchy - nesel mi naloadovat sb.o (i pres
  experimenty s isapnp - asi to je tim, ze neni na ISA ;-). Prusvih
  u mne byl s prilis vysokym IRQ pro SB (neslo prekonf.).

  Nakonec mi bezi takhle:

  Ke zvukovce je na CD dosacky sw, ktery umi zvukovku konfigurovat.
  Je urcen ke spusteni v autoexecu v DOSu. Diky nemu se zvukovka konecne
  stala kompatibilni se SB (nastavil jsem klasicke IRQ atd.) nejen
  ve Windows, ale i v Linuxu (alespon mi bezi quake :-), kde jsem zase
  pouzil sndconfig. Neprijemne je, ze pred Linuxem musim bootovat DOS.

  1) vetveny config.sys pro Windows/Linux
  2) v autoexec.bat podle promenne %config% budto rozjet Windows
     nebo loadlinem Linux (s kernelem zkopirovanym na DOS partisne)

  Rychlost bootovani je stejna, takze mi to nevadi.
    Pokud nemate bootovatelnou DOS partition, nebo Vam vadi pousteni
  Linuxu pres DOS, nepomuzu Vam, protoze konfiguracni program v dosemu
  nebezi (alespon mne).

  at se to podari,
    zdravi Ferda Prantl

Ferdinand Prantl