RH 5.2 pres Winproxy

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Pátek Březen 26 17:21:10 CET 1999

Dne 26. 3. 1999 ids_cr na preming.cz napsal:

> je mozno pouzivat jako gateway pro redhat 5.2 Winproxy
> jestli ano jak musí být nastaven linux
> (samozrejme pouze sluzby HTTP a FTP, ktere Winproxy podporuje)

Nepletme si pojmy. Gateway je router, takze pokud mate v cele siti verejne
IP adresy, tak muzete stroj s Windows jako gateway pouzivat (ovsem asi jenom
NT, nic jineho IMHO neumi routovat). Pak je vse otazkou nastaveni site
(doporucuji precist NET-3 HOWTO).

Vy mate ale asi spis na mysli privatni sit a jeden pripojny bod do Internetu
s WinProxy. Pak samozrejme neni problem nastavit klienty tak, aby pouzivali
proxy. Netscape Navigator je skoro stejny, jako ten wokeni, takze asi neni
problem ho nastavit (Edit/Preferences/Advanced/Proxies).
Jini klienti jako treba lynx nebo wget si berou jmeno proxy z promenne
prostredi, jejiz jmeno jsem zapomnel a nemuzu si vzpomenout ani kdybyste me
zabili :)

Ftp klienti pres proxy obvykle nefunguji, ale na ftp lze pristupovat pres
browser.

S pozdravem