Linux vs. FreeBSD

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Pondělí Březen 29 14:42:44 CEST 1999

Martin Kavalec wrote:
: > No ja bych pridal jeste jednu vec, ktera mi na Linuxu
: > vadi, ext2 neni spatny FS,ale nekdy je s dovolenim
: > k zlosti. Mam pocit, ze snad SGI uvadi, ze
: > neni problem pracovat s tisici (miliony) soubory
: > v jednom adresari. Nezkousel jsem to, ale kdyz
: > obcas prijde trochu vic posty a dam ls pres /var/spool/mqueue
: > s vice jak 20 000 soubory,muzu si jit dat kafe.
:
: Nemuze to byt tim, ze ls ty soubory take radi podle abecedy?
: Neboli, je ls -U take tak pomale?
:
	Je to tim, ze ext2, ufs, efs a vubec vsechny klasicke filesystemy
pouzivaji linearne organizovane adresare. Pak je treba vytvareni souboru
dost pomale (aspon pokud adresar neni v directory cache), protoze se musi
nejdriv vsechno nacist, aby se zjistilo, jestli tam soubor tohoto jmena
uz neni. No a tomu lze odpomoci napriklad stromove organizovanymi adresari
(reiserfs, xfs, ext3). Na druhe strane stromove nebo jinak nelinearne
organizovane adresare je dost tezke implementovat tak, aby jejich update
byl tolerantni k vypadku systemu. Ext2 ma okolo 6k radku, reiserfs okolo 30k.

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/
\\ PGP: finger kas at aisa.fi.muni.cz   0D99A7FB206605D7 8B35FCDE05B18A5E //