Chyba v Partition Table

Pavel Skoupy decedata na mbox.vol.cz
Středa Březen 31 16:02:37 CEST 1999

Na pocitac s W98 jsem si chtel nainstalovat Linux (RedHat 5.1 od "Yeni"- to
CD co se prodava v knihkupectvich) a ten mi pri instalaci pekne rozhodil
Partition. Disk jsem rozdelil nasledovne :

|-Win98-|------------Extendet-----------|
        |------Free-----|-Fat32-|-Fat32-|
        |-Native-|-Swap-|

Prvni disk je systemovy s W98, nasleduje volne misto (vysrazeno pro Linux) a
dalsi dva disky - swap pro vypalovacku...,.
Problem je v tom, ze pote co jsem v Disk Druid(ovi) v prubehu instalace
vytvoril Linux Native a Linux Swap, tyhle dve partitions se oznacily jako
/hda8 a /hda9 - V Linuxu se pres fdisk partitions zobrazuji nasledovne:

hda1    Win95 Fat32
hda2    Extended
hda6    Win95 Fat32
hda7    Win95 Fat32
hda8    Linux native
hda9    Linux swap

Jenomze fyzicky jsou serazene podle nacrtku nahore. Kdyz jsem zkousel
fdiskem (z Linuxu - ten dosovskej se ani nespusti) obe posledni partition
vymazat, tvari se jako ze neni problem ale ve skutecnosti nic nesmaze.
W98 mi zatim bootujou (tohle posilam z postizeneho pocitace) ale kam rychle
zalohovat cca 1.7Gb dat... Pravda ne vsechno jsou nezbytne nutne veci, ale
nechci o ne prijit.

Pqmagic (3.0) mi po spusteni nahlasi chybu #120 - neco v tom smyslu, ze
logicke disky jsou spatne oznaceny. Z toho usuzuju ze chyba je prave v tom
oznaceni disku - fyzicke umisteni je uprostred disku, logicke je na konci. A
zpusob jak to zmenit neznam.

Pokud nekdo zna reseni, ozvete se.

    Pavel Skoupy
    Sisa na email.cz