Linux 2.2.6 & atyfb

David Pospisilik davidpos na kva.pvt.cz
Pondělí Květen 3 10:51:01 CEST 1999

Martin Madlik wrote:

> Zdravim vsechny,
>   potreboval bych pomoc s nasledujicim nastavenim :
>   mam stroj s ATI Expert na Work. V jadre jsem zapnul ATI Mach64 display support
>   pro atyfb. Pri bootu mi napise :
>   atyfb: 3D RAGE PRO (BGA, AGP) [0x4742 rev 0x7c] 4M SGRAM, 230 MHz PLL, 100 Mhz MCLK
>   Console: switching to colour frame buffer device 80x30
>   fb0: ATY Mach64 frame buffer device on PCI
>   Az sem je to v pohode.
>   Zarizeni se da dobre ovladat pomoci fbsetu, ale pokud chci nastavit rozliseni primo pri bootu, tak mne totalne ignoruje :
>   video=atyfb:........

> [...]

Ty nic :-)
Driver pro ATI proste nic takoveho, jako kernel parametr nepodporuje
(minimalne v kernelech 2.2.3 - 5). Takze dve reseni:
1) fbset v rc.local pro vsechny konzole (taky mi nevyhovovalo)
2) v /usr/src/linux/drivers/video/atyfb.c zmenis par cisel a
prekompilujes kernel. Potrebna cisla zjistis jednoduse - natahnes si
fbsetem mod, ktery ti vyhovuje (u me 1024x768x8bit,76Hz) pres fbset -s
(myslim) si nechas vypsat cisla modu a ty pak doplnis do toho zdrojaku.
Hledej radky:

struct fb_var_screeninfo default_var = {
    /* 640x480, 60 Hz, Non-Interlaced (25.175 MHz dotclock) */
    640, 480, 640, 480, 0, 0, 8, 0,
    {0, 8, 0}, {0, 8, 0}, {0, 8, 0}, {0, 0, 0},
    0, 0, -1, -1, 0, 39722, 48, 16, 33, 10, 96, 2,
    0, FB_VMODE_NONINTERLACED
};

Jak ta cisla napsat pochopis snadno; nejjednodussi je v tom modu (80x30)
zustat, nechat si ta cisla vypsat, zmenit mod, opet je nechat vypsat a
pak je analogicky prehazet (a prekompilovat :-))

Dave