SBLive driver (ze serveru SB, ne od OSS) - 1. zkusenosti

Úterý Květen 4 11:48:42 CEST 1999

Pavel PaJaSoft Janousek (janousek na fonet.cz) wrote:
: SBLive driver nezesere podporu Sound
: v jadre, on ji proste musi mit v modulu, jinak insmod hlasi, ze souncore.o
: nelze nalzet - co to je za kocourkov? Copak je podstatne, zda-li nejaky
: symbol je nutne doplnit az za behu (tedy z modulu), nebo v okamziku
: inicializace ho jiz mam k dispozici???

Ja jsem se s dokumentaci nehadal, a zvuk jako modul zkompiloval. Jenom jsem
misto doporucovaneho jadra 2.2.5 vzal novejsi 2.2.7-ac1. Tim se mi driver
odmitnul nainstalovat automaticky pomoci instalacniho scriptu. Nu coz, to
neni tragedie. Script jsem poupravil a driver se nainstaloval. Do
/etc/conf/modules jsem mu pripsal "options sblive -f" aby se modul natahnul
i do jine verze jadra nez pro kterou byl zkompilovany. Takze ted moje
/etc/conf.modules mypada takhle:

alias char-major-14 sblive
alias sound sblive
options sblive -f
pre-install sblive insmod soundcore
post-remove sblive rmmod soundcore

No a svete div se, ono to funguje! A fungovalo na prvni pokus...

:     Dalsi sranda nastava pri inicializaci... mp123 vzdy oznamil, ze nemuze
: otevrit /dev/dsp... po chvili kolabovani a experimentovani, vcetne hroznych
: modprobe -a \* apod... jsem dosel k zajimavemu poznani... (Zkousel jsem
: totiz jako modul podstrict i OSS, ale bez podpory jakychkoli spec. zvukovek,
: co ja vim, co hleda a potrebuje, protoze pouze pridani CONFIG_SOUND_MODULE
: do .config nepomohlo)

mpg123 mi jako jedna z mala aplikaci nefunguje. Misto hrani pouze podivne
skvrka. Nastesti to neni jediny mp3 prehravac takze me to netrapi. X11amp a
freeamp mi hraji dobre.

:     Vy, kdoz jste vlastniky stejneho HW a take jste okusili, jak chutna
: zivot Livaru, mate podobne zkusenosti nebo jste v pohode a za vodou?

Ja jsem v podstate za vodou. Co podle dokumentace ma fungovat to funguje.
Krome mpg123 a (obcas segfaultujiciho) aumixu. Dale mi nejde zvuk z vmware,
ale to je taky pouze beta takze se to treba casem zpravi.

:     Na zaver jeste jeden poznatek - xmixer ma pod globalnim nastavenim
: hlasitosti jeden butonek... (osobne nevim, k cemu je a nechce se mi zkoumat
: nyni dokumentaci), ale <STRONG>silne nedoporucuju</STRONG> na nej klikat pri
: prehravani zvuku pres SBLive... - uvidite sami...'-)

To vite ze jsem to zkusil. :-) Zvuk se zmenil v pazvuk, butonek uz "vykliknout"
nesel... bylo potreba odstranit a znovu nahrat modul sblive. Dalsi vyhoda
modulu... kdyby to modul nebyl, byl by potreba reboot.

: BTW Neodvazil jsem se prejit na jadro 2.2.6, protoze drivery jsou pro 2.2.5
: a v README rikaji, ze vubec nic nezarucuji s jinymy jadry (skoro bych rekl,
: ze nezarucuji vubec nic s nicim'-) a ja jsem rad aspon za tu trochu randalu,

Ja od zacatku pouzivam 2.2.7-ac1 a krome toho jednoho radku v /etc/conf.modules
ktery je potreba navic je to bez problemu. A ke te totalni nezaruce... ano,
mate pravdu. Co byste cekal u prvni betaverze cislo 0.1? Ja se na to divam
z te lepsi stranky: uz si mohu hrat mp3ky, uz jsem spokojeny. ;-)

: co to produkuje ted (uz me vazne deprimovala kvalita vystupu Mozarta...;-).

Jojo, Mozarta mam taky (v jinem pocitaci), a po trosce hackovani driveru jsem
z nej udelal sekundarni IDE radic (v pocitaci je jinak pouze primarni), a to
ze je to i zvukovka mam pouze jako bonus. ;-)

BTW Linuxovy driver pro Mozarta je nejlepsi zdroj informaci o tomto hardware
jaky jsem sehnal siriko daleko...

Leos Bitto