Netscape Composer a cestina :((

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Čtvrtek Květen 6 19:28:22 CEST 1999

Mikulas Patocka <mikulas na artax.karlin.mff.cuni.cz> wrote:

> To bud rad ... Pouzivat symboly jako &aacute, &ccaron a podobne je lepsi,
> nez psat primo znaky v kodovani 8895-2 ponevadz stranka je pak citelna i
> v prohlizecich nepodporujicich cestinu (treba lynx na 7-bit terminalu).

   Nemam takovy pocit. Myslim, ze s tim bude vic problemu nez uzitku.
Vetsina prekodovacu cestiny na serverech to take neumi. Rekl bych, ze
8bit HTML je vyzkousene a funguje.

   Pro prevod lze pouzit tento skript:

#!/usr/local/bin/perl
while (<>) {
  s/\xa0/ /g;
  s/&#(\d+);/pack("C", $1)/ge;
#  s/ /\xa0/g;
  s/¡/\xa1/g;
  s/¢/\xa2/g;
  s/£/\xa3/g;
  s/¤/\xa4/g;
  s/¥/\xa5/g;
  s/¦/\xa6/g;
  s/§/\xa7/g;
  s/¨/\xa8/g;
  s/©/\xa9/g;
  s/ª/\xaa/g;
  s/«/\xab/g;
  s/¬/\xac/g;
  s/­/\xad/g;
  s/®/\xae/g;
  s/¯/\xaf/g;
  s/°/\xb0/g;
  s/±/\xb1/g;
  s/&sup2;/\xb2/g;
  s/&sup3;/\xb3/g;
  s/´/\xb4/g;
  s/µ/\xb5/g;
  s/¶/\xb6/g;
  s/·/\xb7/g;
  s/¸/\xb8/g;
  s/&sup1;/\xb9/g;
  s/º/\xba/g;
  s/»/\xbb/g;
  s/&frac14;/\xbc/g;
  s/&frac12;/\xbd/g;
  s/&frac34;/\xbe/g;
  s/¿/\xbf/g;
  s/À/\xc0/g;
  s/Á/\xc1/g;
  s/Â/\xc2/g;
  s/Ã/\xc3/g;
  s/Ä/\xc4/g;
  s/Å/\xc5/g;
  s/Æ/\xc6/g;
  s/Ç/\xc7/g;
  s/È/\xc8/g;
  s/É/\xc9/g;
  s/Ê/\xca/g;
  s/Ë/\xcb/g;
  s/Ì/\xcc/g;
  s/Í/\xcd/g;
  s/Î/\xce/g;
  s/Ï/\xcf/g;
  s/Ð/\xd0/g;
  s/Ñ/\xd1/g;
  s/Ò/\xd2/g;
  s/Ó/\xd3/g;
  s/Ô/\xd4/g;
  s/Õ/\xd5/g;
  s/Ö/\xd6/g;
  s/×/\xd7/g;
  s/Ø/\xd8/g;
  s/Ù/\xd9/g;
  s/Ú/\xda/g;
  s/Û/\xdb/g;
  s/Ü/\xdc/g;
  s/Ý/\xdd/g;
  s/Þ/\xde/g;
  s/ß/\xdf/g;
  s/à/\xe0/g;
  s/á/\xe1/g;
  s/â/\xe2/g;
  s/ã/\xe3/g;
  s/ä/\xe4/g;
  s/å/\xe5/g;
  s/æ/\xe6/g;
  s/ç/\xe7/g;
  s/è/\xe8/g;
  s/é/\xe9/g;
  s/ê/\xea/g;
  s/ë/\xeb/g;
  s/ì/\xec/g;
  s/í/\xed/g;
  s/î/\xee/g;
  s/ï/\xef/g;
  s/ð/\xf0/g;
  s/ñ/\xf1/g;
  s/ò/\xf2/g;
  s/ó/\xf3/g;
  s/ô/\xf4/g;
  s/õ/\xf5/g;
  s/ö/\xf6/g;
  s/÷/\xf7/g;
  s/ø/\xf8/g;
  s/ù/\xf9/g;
  s/ú/\xfa/g;
  s/û/\xfb/g;
  s/ü/\xfc/g;
  s/ý/\xfd/g;
  s/þ/\xfe/g;
  s/ÿ/\xff/g;
  print;
}

                                                              S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229