qmail -> sendmail => SYN flood

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Čtvrtek Květen 6 19:39:17 CEST 1999

Jan Marek <jmarek na pf.jcu.cz> wrote:
> nainstalil jsem si na svém počítači qmail a na něm (za přispění Yenyi)
> ezmlm. Na ezmlm jsem posléze převedl i diskusní skupinu studentů a
> zaměstnanců fakulty. Problém je v tom, že když někdo pošle mail do
> takové skupiny, tak qmail začne náš sendmail bombardovat asi 1500 maily
> a sendmail vypíše SYN flood.

   To je HODNĚ divné. Pokud totiž má ten qmail poslat všechny kopie
jednoho mailu na (nebo přes) stejný stroj, měl by to poslat jenom jednou
a uvést spoustu příjemců. Nechce se věřit, že by byl qmail tak hloupý,
takže nejspíš máte někde špatně nastaveno, že nemá posílat mail většímu
počtu osob najednou. Jiná věc by byla, kdyby byla každá kopie dopisu
zvlášť "customizována" (třeba v hlavičce To: by bylo pokaždé jméno
příjemce a ne konference), ale to by snad vymyslel jenom M$.

                                                       S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229