cestina/slovencina > tlaciaren ???

Vladimir Rengevic grafon na grafon.sk
Neděle Květen 9 14:26:06 CEST 1999

Prijemny den,

PostScriptu(tm) a
nepřipadá.

Bezna vec, PS je veelmi pekny a vyhodny na prenos...

>OK, chapu. Ale jak se to resi treba v profi DTP? Prece nekde musi existovat
>poradne ceske fonty, ktere se pouzivaji pro kvalitni tisk (nebo spis
osvit?).
>Prece se vsechny ceske casopisy, letaky, billboardy atd. neRIPuji nejakymi
>obezlickami typu ogonkify. Nebo ze by ty fonty existovaly, ale nebyly
zadara?
>Ale ty Latin1 u GS prece zdarma jsou...

No, ak sa mozem povazovat za profi DTP poviem svoju (a nielen svoju)
myslienku. Bezne sa vyrobi PS subor v ktorom su fonty zahrnute a RIP
si ich odtial vyberie. Ja osobne mam v RIPe asi len 8 fontov od jedneho
zakaznika, ktory vlozil do PageMakeru na PC nejake subory z Illustratoru
z MACa v ktorych neboli texty rozbite na krivky, no a samozrejme na
PC tie fonty nemal. Ale v normalnom pripade sa fonty zahrnu do PS
a je po probleme... No a tie lepsie fonty byvaju vecsinou za $$$ :-)
A fontov aj lokalizovanych je veelmi vela (Adobe, URW,...), len za ne ich
tvorcovia cosi chcu...

Vela stastia praje Vlado