error zlila: prilis velky boot??

Milan Pikula - WWW www na fornax.elf.stuba.sk
Neděle Květen 9 14:29:26 CEST 1999

On Sun, 9 May 1999, Snaper wrote:

W>zdravim

Dobry den,

W>pri kompilaci 2.2.6 se mi vyskytla jedna mensi komplikace, se kterou jsem
W>se jeste nesetkal,
W>po vytvoreni zImage (i bzImage)
W>
W>mi pri pokusu o makenuti zlila vyjela hlaska:
W>
W>Cylinder number is too big (1387 > 1023)
W>prohlasil to nejaky geo_comp_addr

nie je to chyba toho kernelu. LILO na rozdiel od celeho linuxu musi
pristupovat k disku pomocou sluzieb BIOSu (int 0x13), takze sa ho tyka
obmedzenie velkosti disku na pol giga (notoricky zname z DOSu).
Vas zImage je fyzicky na disku dalej, ako je dana hranica, preto si lilo
pri vytvarani lilo.map nevie pomoct - z dosu sa tam skratka pristupovat neda.

Riesenie je napriklad vytvorit kratku partition na zaciatku disku (alebo
pouzit dosovsku, ak tam niekde lezi) a mat kernel na nej.

inak, pise sa to v kazdej dokumentacii k LILO, aka kedy bola urobena.

W>matne chapu, ze 1387 je vetsi nez 1023 a neni schopen to prenest pres
W>srdce,..:(
W>
W>nevi nekdo, jak to poresit? diky predem za kazdou radu
W>
W>					./S

S pozdravom,
				Milan Pikula

             WWW/4CP, Milan Pikula,  www na fornax.elf.stuba.sk
              .. dajte mi pewnu linku a pohnem zemegulow ..