Linux on Desktop (bylo Re: Lokalizovana verze X serveru)

Oto Buchta oto_b na jezek.buchtovi.cz
Pondělí Květen 10 07:31:13 CEST 1999

Dne Pá, 07 květen 1999 Míla Kuchta napsal(a):
>Zdravim a pozdravuji
>
>Nevi nekdo ze zasvecenych, jak pokracuji (jestli) jednani s tvujci X serveru
>o jeho lokalizaci s podporou cestiny?
>

>Je sice pekne, ze je Linux celkem stabilni a levny system, ale pokud uz jen
>nastaveni cestiny vyzaduje znalost administratora-programatora, ktery se ke
>vsemu dobre orientuje v chaosu, tak v jeho masove rozsireni v radach
>"pouhych" uzivatelu prognozovanem Linusem Torvaldsem prilis neverim.

Dovolil bych si upozornit na mesto, ve kterem Linus zije. No a pak se nediv, ze
ho podpora cestiny vubec, ale vubec netrapi v prognoze pouziti Linuxu jako
DOS (cti Desktop Operating System :-D ).
Je treba si uvedomit, ze Ceska Republika je IMHO mesni nez New York a je
mnohem, primo MNOHEM mene zapocitacovana. Kdysi jsem slysel, ze IBM se prestava
cilene venovat CR, nebot jsme pro ne byli zarazeni do stejne kategorie jako
Africke zeme co se tyce zapocitacovanosti, a na samy konec (spolu se vsemi
Slovanskymi narody) co se tyce nakladu na prizpusobeni software.

>Linux, jako desktopovy operacni system ma pred sebou jeste dlouhou cestu,
>doufejme, ze bude i uspesna.

Prave ze ve statech zas az tak dlouha neni. Kdyz si clovek uvedomi, kolik
licenci Redhatu a Caldery je prodanych, zjisti, ze to nemuzou byt jen fandove a
pocitacovy nadsenci, zvlast, mohou-li si to klidne stahnout zadara z Internetu.

A opravdu si myslis, ze kdyby byl Linux jenom serverovym systemem, ze by stalo
Netscapum nebo Corelum do nej vkladat penize?

Oto Buchta
P.S.: Ja osobne pouzivam zasadne Linux. Dva vyhradne servery, jeden
server+desktop (tato masina) a tri vylozene desktopy. RH5.x a KDE 1.x. Ano,
uznavam, TeXuju. Ale snad nejsem sam.