Root-disketa [3]

Michal Kurka Michal.Kurka na pvt.cz
Pondělí Květen 10 15:47:34 CEST 1999

Snazim se vytvorit vlastni disketu s root-filesystemem. Avsak podle
Bootdisk-HOWTO se to zcela nepovedlo...

Pavel Kankovsky wrote:

> mount -n -o remount,rw /

To bylo ono. Bylo treba premountovat root-filesystem do modu read-write.
Pak jsem take zjistil, ze je treba pridat par souboru ohledne 'pam',
ktery provadi overovani hesla pri prihlasovani. Avsak nepodari se mi
zcela prihlasit. Kdyz se objevi
	login:
zadam 'root' a napise se
	password:
zadam heslo, ale namisto prikazove radky shellu se ihned smaze obrazovka
a objevi se opet
	login:
Kdyz si necham zobrazit LOGy, tak v nich najdu
	PAM_pwdb[13]: (login) session opened for user root by (uid=0)
To je v poradku. Ale uz se tam neobjevi ocekavane
	login[14]: ROOT LOGIN ON tty1
Pritom v /dev jsou vsechna 'tty' a v /etc/securetty je tty1 uvedeno. V
/etc/passwd mam uvedeno pro roota adresar i shell. Kdyz zkusim zadat
chybne heslo nebo chybne uziv. jmeno, napise to spravne 'Login
incorrect', takze overovani podle /etc/passwd probiha.
	Pri opakovanem pokusu o prihlaseni se do LOGu pripisuji radky
zacinajici 'PAM...'. Chtel jsem si pomoci rescue-imagem z instalacniho
CD, ale tam se pouziva jednouzivatelsky mod, kdezto ja bych potreboval
pri nabootvani z disket viceuzivatelsky.
--
Michal Kurka