FrameBuffer ATI Mach64

Michal Hucik chaky na goliash.inext.cz
Úterý Květen 11 09:10:30 CEST 1999

Hi,
	rdev -v asi nebude to prave orechove. Ten mi sice nastavi consoli do
pozadovaneho rezimu, ale ve chvili, kdy se rozbali kernel a aktivuje se FB,
tak se mi console prepne do rezimu:

mode "name"
    # D: 25.157 MHz, H: 31.446 kHz, V: 59.897 Hz
    geometry 640 480 640 3251 8
    timings 39751 48 16 33 10 96 2
endmode

Ja bych potreboval rezim, ktery jsem si uz nastavil v /etc/fb.modes (je mi
jasne, ze hned po vybaleni kernelu je tento soubor nedostupny :)

mode "1152x864x16"
    # D: 109.782 MHz, H: 72.993 kHz, V: 81.556 Hz
    geometry 1152 864 1152 864 16
    timings 9109 72 40 30 0 240 1
    hsync high
    vsync high
endmode

Podle toho co jsem cetl o fb_matrox, tak je u nej moznost nastavit tyto
parametry primo do lilo, ale nevim jestli to umi i fb pro ATI (pokud ne, tak
jsem ochoten podstoupit riziko toho, ze bych ten rezim zakompiloval primo do
kernelu - teda pokud bych vedel jak :(

Takze jsem vlozil fbset do rc.sysinit coz nastavi pozadovany rezim o neco
malo pozdeji nez bych potreboval.

Prikaz fbset -a samozrejme provede nastaveni pro vsechny console, ale je zde
takovy maly hacek, ze ve chvili kdy se spousteji rc scripty je aktivni pouze
prvni console a ty ostatni prozatim neexistuji (viz inittab a /etc/rc.d).
Nemluve o tom, ze se rc scripty spousteji i pri prechodu mezi jednotlivymi
runlevely coz se da sice osetrit testem pomoci prikazu 'runlevel', ale
pripadne mi to takove divne ...
Prozatim jako nejfunkcnejsi mi k tomuto ucelu pripada vlozeni radku:

fb::once:/etc/rc.d/rc.fbset

do /etc/inittab a to az za radky ze kterych se spousti vsechny mingetty.

Tim je nastaveni vsech terminalu zajisteno a fbset pri prechodu do jineho
runlevelu jiz nevola.

Jedine co mne prozatim neustale boli je nevhodny video rezim ve kterem je FB
od rozbaleni kernelu do spusteni rc.sysinit. Muzete mi nekdo poradit jak by
slo ten FB ukecat aby se startoval v jinem rezimu? Diky.

Ahoj -
	Michal

--
"mailto:chaky na foresta.cz","mailto:chaky na vs.inext.cz",2:421/450.55 na fidonet
 Michal Hucik, FORESTA SG a.s.           "http://goliash.inext.cz/~chaky/"

    ---===   Beskyde, Beskyde, kdo po tobe SCSI ... ?   ===---