X11Amp - ten samy problem + detailni popis

Ivan Bibr bibri na alpha.inf.upol.cz
Středa Květen 12 11:33:18 CEST 1999

On Tue, 11 May 1999 JSlansky na zivpo.cz wrote:

> 	Mam problem s x11amp-em. Neustale vypisuje "Can't open audio". Prava
> na /dev/dsp a /dev/audio jsou nastavena dobre, jde na ne poslat audio soubor
> a hraje to, CD prehravace take funguji, jenom ten MP3 player ne. Nefunguje
> mi ani jiny, nepomohlo misto rpm baliku zkompilovat si ho sam, nefunguje ani
> konsolovy prehravac. Uz si zacinam zoufat. Diky za kazdou radu.
>
> Mam kernel 2.2.7 a RH6. Ale to se mi zda byt OK.

  Mam naprosto stejny problem, ktery resim uz nekolik dni. Pouzivam
Enlightenment + GNOME a vsechno funguje skvele (vzdy !) , pokuz zapnu ten
jejich sound-daemon (esd) a poustim x11ampa pres nej - jenze to pak mi to
zere moc vykonu a se systemem se neda pracovat, protoze esd nejak mixuje
zvuky dohromady. Pro predstavu : mpg123, ostatni prehravace a x11amp pres
esound sezerou asi 1/3 vykonu. x11amp naprimo (pokud jede :) zhruba 5% a
to je znatelny rozdil. Mam Cyrix PR200 pretaktovany na PR233, x11amp
kompiluju s parametrem -DCPU=686. Pouzivam x11amp 0.9-beta-1.1
(zkompilovany z .tgz ale mel jsem .rpm a bylo to to same), kernel 2.2.7 a
RH 6.0 . Zvukovka je SB 64 AWE PNP na ISA (pouzivam zvukove moduly
soundlow, soundcore, sound, uart401, sb, vsechny se loaduji s priznakem
autoclean)

  Zajimave je, ze vsechny ostatni prehravace funguji mpg123 i jeho
nadstavby (gqmpeg) - s temi vsak nejsem take spokojen. Dalsi zajimava vec
je, ze nekdy ten x11amp jede a nekdy ne. Velice zajimava vec je, ze jede
vzdy, pokud rucne odstranim z pameti sound moduly. Tam by mohl byt nekde
zakopany pes. Chvili jsem to zkoumal a mohu podat ponekud presnejsi popis
nez kolega a doufam, ze se najde nekdo kdo to vysvetli.

 Zatim to vypada asi takhe. Chci pouzit x11amp, aby hral rovnou na audio
bez jakychkoliv sound daemonu. Pokud v pameti nemam sound moduly , pak se
x11amp rozjede v pohode, moduly si nalouduje a hraje. Po nejakem case
(mozna az je jadro zkusi odloadovat, presne casove kvantum jsem nezjistil)
uz ten x11amp nejede(!) ALE VSECHNY OSTATNI PREHRAVACE ANO. Potom se mily
x11amp nerozjede ani za nic, dokud neodstranim zvukove moduly z pameti
rucne. Dnes jsem take zjistil, ze pokud nahraji moduly rucne bez priznaku
autoclean, vse jede (uz od zitrka, tj cely den) naprosto v pohode.

 Pokud byste tedy nekdo vedeli co s tim je, pak bych veli rad uvital
nejake vysvetleni. Uz mi sice vsechno jede (po rucni naloadovani modulu
bez priznaku autoclean) ale presto by me velice zajimalo, proc a se to
deje, a ci je to chyba (zatim to tedy vypada na ten x11amp).

 Jinak chyba Can't open audio muze byt zpusobena i chybne nastavenym
vystupnim zarizenim v x11ampu (napriklad je zapnuty vystup na esd daemon,
ktery se treba nepouziva, nebo naopak...)

 S pozdravem ..
                        I.B.

 PS : Omlovam se za svuj ponekud rozvlacny styl psani, ale jsem zvykly
      hodne mluvit :)

                                               Bibr Ivan
                                               UP Olomouc
                                               bibri na risc.upol.cz