Logovani jako root

Egon Eckert egon na chance.cz
Středa Květen 12 15:52:13 CEST 1999

> Dekuji vsem za rady ... v ceste jsem vsechno mel, ale stejne to neslo ...
> rebootoval jsem a uz to funguje. Diky vsem :-)

Automaticky rebootovat v pripade nejakeho problemu jsem si uz davno odvykl.
Verte mi, ze pod Linuxem je to nutne opravdu jen vyjimecne.  Kdybyste
napsal, *jak* to neslo (to, co Vam neslo), treba bychom pricinu vypatrali a
priste byste mohl byt rebootu usetren.  Cele to ma ovsem vyznam jedine v
pripade, kdy dodrzujete zakladni hygienickou zasadu - pracovat zasadne jako
"bezny" uzivatel a rootem byt vzdy jen nezbytne kratkou dobu.  Root totiz
muze systemu uskodit opravdu snadno a pokud pracujete bezne jako root,
system Vam nejspis dlouho nevydrzi (je jen otazkou casu, nez napisete "rm *"
v nejakem nevhodnem adresari apod.).

Egon Eckert